Loopgroep; Hardlopen, simpel toch?

Doe mee aan onze loopgroep

Met oog voor belasting en belastbaarheid

Loopscholing en spierversterkende oefeningen helpen om de coördinatie, spierkracht en het uithoudingsvermogen van de spieren te verbeteren. Dit heeft een positief effect op de looptechniek, waardoor je weer harder en/of efficiënter kunt lopen: De weg naar prestatieverbetering! De werking van heup-, rug-, kleine buik- en bilspieren vormen de basis voor een goede houding tijdens het hardlopen.
Als je bijvoorbeeld niet door je heup zakt, dus rechter op loopt, zet je je knie ook rechter neer. Hierdoor verandert de druk op de knie en pezen en dit geeft minder (kans op) klachten.

Vaak wordt het opbouwen van hardlopen onderschat. Lopers die starten of weer opnieuw beginnen (al dan niet na een blessure) starten vaak met te lange stukken achter elkaar. De conditie zit vaak wel goed, maar dat is meteen de grootste “valkuil” want de fysieke belastbaarheid loopt vaak nog achter en het lichaam moet (opnieuw) wennen.

De loopgroepen zijn vaak ook een tussenstation in de opbouw naar veldtraining.

 

Locatie Bloemstraat

Bloemstraat 65 D

3581 WD Utrecht

Gezondheidscentrum Utrecht Oost

Locatie Bosboomstraat

Bosboomstraat 1 G

3508 TG Utrecht

Het Gezondheidshuis Utrecht 

Contactformulier

Vermeldt uw telefoonnummer als u wil dat wij contact met u opnemen
opening tijdens

Maandag 8:00-19:00
Dinsdag 8:00-19:00
Woensdag 8:00-19:00
Donderdag 8:00-19:00
Vrijdag 8:00-19:00
Zaterdag 8:00-19:00

Contact

Fysiotherapie praktijk Utrecht Oost
Bloemstraat 65 D
3581 WD Utrecht
Tel: 030 2341010